(Eigen)aardigheden 8

1 juni 2019 - Sapporo, Japan

Sapporo is een leuke, gezellige stad. Het deel waar wij zitten, los van de bunnies, in ieder geval wel. Hier had ik best nog even willen blijven, maar dat komt misschien vooral omdat ik me had ingesteld op winkelen. En dat gaat hier heel goed! Mooie winkels, leuke winkels en lieve winkels waar kleine, oude mensen mooie traditionele thee en bijbehoren verkopen. Verder een hele winkelstraat met voor mij onbekende producten, speciaal voor de Chinese toeristen. Cornflakes-achtige pakken, hele dure gedroogde zee rupsen/komkommmers? en aziatisch snoep.

Maar goed dit is, op speciaal verzoek, de rubriek '(eigen)aardigheden'. Het was een beetje zoeken, ik begin hier te wennen, geloof ik 😉.

- 1 + 1= 2

Als je iets besteld, wordt er vaak gevraagd hoeveel je van iets wilt. Dus: je bent alleen in een restaurant. Dat is duidelijk, want je vroeg een tafel voor 1 en blijft ook alleen. Dan wordt bij ieder gerecht of drankje gevraagd hoeveel?

Biertje graag -> dan volgt er een vraag in het Japans. Dus je wijst op de kaart. Zelfde vraag in het Japans. Met een vinger in de lucht. Yes, one. En zo herhaalt zich dat ook bij de gerechten.

Toen we een keer met z'n vieren wat gingen drinken, zei Rein:

'Coffee for me please'.

- Vraag in het Japans.

'Yes, one coffee', met vinger in de lucht. Rein bevestigde dat door nog eens 'One' te zeggen, met een vinger in de lucht.

'One' and 'one' = 'two'

Dus met z'n vieren 5 drankjes gekregen.

karaoke

Gisteravond laatste avond, dus karaoke met z'n allen. Ik zag er wat tegenop, zo geforceerd leuk doen met elkaar. Maar stiekem hou ik er erg van. Karaoke is super leuk! Dus ik heb best veel gezongen. Je huurt hier een privé kamer per half uur, langer kan ook uiteraard. En verlengen kan ook nog als het leuker blijkt dan je dacht. Ze hebben tig geluidsdichte kamers in verschillende maten. Leek wel een gang met peeskamers.

De hele bups was met elkaar eten. Dat had ik overgeslagen, had last van wat buikkrampjes (er heerst een virusje in de groep). Ik was vroeg bij de karaoke-bar en wilde binnen wachten op de groep. Dus ik stapte bij 'Big Echo' naar binnen en wat vraagt de dame achter de incheckbalie?

'One?'

(Ik moest me zó inhouden om niet te gaan lachen...)

leuke hekkensluiters

Bij wegwerkzaamheden staan er vrolijke hekkensluiters.

Grappige hekkensluiters

Nu op naar de lange terugreis!

1. Suzanne:
    1 juni 2019
    Daan ik heb van je avonturen genoten. Wat een bijzondere reis bol met bijzondere ontmoetingen en heerlijke eigenaardigheden. Alsof wij echt met je mee waren en mee konden zien, proeven en beleven. Goede terugreis! En tot snel 😽👋🏻✈️
  2. Coby Hoekstra:
    Fijne terugreis!
  3. Yvette:
    Lieve Barbadaantje,

wat was het een feest om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Ben nog best jaloers op je! Kan jij niet de nieuwe Floortje Dessing worden en steeds van dit soort blogs gaan schrijven?
    Hele veilige terugreis!!

xxx je Sestra ;-)
  4. Judith:
    1 juni 2019
    Wat vliegt dat voorbij zeg, was super leuk om mee te lezen! Een karaoke bar mag tijdens zo'n reis natuurlijk niet ontbreken.. nog leuke nummers gezongen?

En alvast een hele goeie reis terug!

X
  5. Rob:
    Een fijne afsluiter dat Saporro dus. Goede terugreis straks
  6. Kitty:
    1 juni 2019
    Goede reis en wat was het leuk om met je mee te reizen, dank voor je verslagen!
  7. Rudolphia:
    1 juni 2019
    Ik heb genoten en sluit me aan bij de rest, tot gauw en slaap lekker! 🛫🛫