Van Tortuguero naar La Fortuna

10 juni 2022 - La Fortuna, Costa Rica

Door heftige regenval in het binnenland  had er wat aardverschuiving plaatsgevonden (daar schrikken ze hier niet zo van, gebeurt regelmatig in het regenseizoen), waardoor een hoofdweg was afgesloten. José kon ons daarom pas een uur later dan gepland oppikken na de boottocht.

Dat wisten we op tijd, dus we vertrokken zelf ook een uur later. Dat vond niemand erg, een uurtje langer 's ochtends.

De weg naar La Fortuna was druk. Wat file gehad doordat we ook nu moesten omrijden en meer mensen dat deden. Pas om 18:00 uur aangekomen, dus het was vooral een busdag. Wel een mooie rit. We zijn in wat rijker gebied terechtgekomen. Mooiere huizen met flinke tuinen, veel ananasplantages en (vulcanische) bergen.

Zelf weinig van het heftige weer gemerkt. Af en toe een licht buitje, maar verder prima weer. Wel wat bewolkt en iets koeler. Wel lekker hoor zo'n graad of 26.

Deze ochtend weer een boottocht en vanmiddag gekozen om naar een waterval te gaan. 450 treden beklimmen. Even wat bewegen na al dat zitten.

1. Rudolphia:
    10 juni 2022
    Wel lekker wat bewegen maar 450 treden bij 26 graden, niet verkeerd trouwens, en hoge luchtvochtigheid zal pittig zijn.
  2. Kitty:
    10 juni 2022
    Vanuit de bus kun je op je gemak van alles zien, niet erg zo’n busdagje
  3. Rob:
    10 juni 2022
    Ha Danielle, ik had nog niet eerder gereageerd want ik moest je berichten uit m'n spambox vissen, maar ook ik lees uiteraard graag mee met je avontuur! Groeten Rob
  4. Daniëlle:
    11 juni 2022
    Hé Rob! Leuk dat je er ook bent 😀.
    Hoe gaat het met de sabbatical? Bijna weer aan de slag toch? 1 juli, denk ik....
  5. FRANK KALKHOVEN:
    10 juni 2022
    Hallo Moppie, daar zijn we weer 😉😍, wat maak je toch een hoop dingen mee, natuur aardverschuivingen tropische storm buien, maar gelukkig heb je tot nu toe geen last van gehad gelukkig, wel weer mooi zo'n bus trip, dan kan je veel zien, en ook weer voor de afwisseling in een wat luxere buurt, met mooie tuinen e.d., en weer een boottocht ik.hou er van, een hoop zien vanaf het water, en je hoef niet te lopen 🚶😉😄, lekker koude waterval, nog ondergegaan 😉, en 450 trap trede, kregen het al benauwd bij het lezen haha, maar jij kom terug als een slanke den,, met al dat geloop en geklauwter , nou mop tot de volgende belevenis maar weer, groetjes van de boys uit capelle aan den IJssel 💋👍
  6. Daniëlle:
    11 juni 2022
    @Frank hahaha...Het regent nu en die waterval kan mij ook even gestolen worden. Ik begin moe te worden van het toch wel slaaptekort en 2 dagen in bus zitten. Slanke den gaat m helaas weer niet worden, denk ik. De koude biertjes smaken goed en beweging...mwa...als het morgen mooi weer is dan eens kijken of ik een wandeling bij de vulkaan kan doen, anders wordt het weer eten, zitten en fotograferen. 😃😎

Ken je toevallig Hassan en Astrid? Die komen uit Capelle. 😀
  7. FRANK KALKHOVEN:
    11 juni 2022
    Goedemorgen mop, nou althans voor ons 😉😄, nee zeg mij niets Hassan en Astrid ? Maar capelle is zo groot ! 😆, ja dat slaap te kort ga je soms even opbreken he, dat snap ik warm soms vochtig en heel veel reizen busje in busje uit, en praten met iedereen, ander eten e.d., maar ik leer van jouw weer wat, leuk dat een aap geen banaan eet , vandaar dat Jan geen banaan lust haha, nou straks misschien nog wat dagen rust ergens op het strand, ? Maar jullie gaan naar de kant van de regen op dus? Maar misschien wel lekker al dat kouwe hemel water 🌧🌧🌧🌧, op naar het volgende avontuur 💖💋👍🚶🚶🍷
  8. Jeannet:
    11 juni 2022
    Wat een mooie dieren zijn daar in het wild. En heb je nog een foto van de waterval?
  9. Daniëlle:
    12 juni 2022
    @Jeannet, ik ben uiteindelijk niet naar de waterval geweest. Ik zag er foto's van en vond het voor 18 dollar niet de moeite waard. Dat vonden degenen die geweest waren achteraf ook. Bovendien begon het te regenen. Had ik geen zin in. Maar goed ook, want het onweerde en kwam met bakken uit de hemel. Hun schoenen waren helemaal doorweekt. Af en toe stap ik even uit het volle programma. Het is best pittig anders.