Quality time voor en met Choco

19 maart 2024 - San Pablo, Filipijnen

Vandaag op stap geweest naar iets wat ik zelf niet gauw zou uitkiezen, maar wat een super leuk avontuur was: over keitjes en rotsen klauteren en soms tot je middel in het water door een grot heen. En een picknick met eigengekweekte en gedroogde talapia met rijst en garnalen pasta met kokos. Heerlijk!

En over een bijzonder pad naar een waterval.

Het was weer een heel familie uitje met Aleli's zussen Jeanny en Melissa, 2 neven en de man van Melissa. Ben zijn naam even kwijt, naar ze noemde hem mijn 'boyfriend for 1 day' want we hebben zo ongeveer de hele dag hand in hand gelopen, omdat ik natuurlijk de nodige hulp nodig had bij al dat geklauter.

Foto's volgen nog, maar eerst het echte succesverhaal van de dag: mijn quality time met Choco. Heb nu maar meteen doorgepakt en gevraagd of ik tijd met m mocht doorbrengen om te kijken hoe dat zou gaan. Gelukkig vat Aleli het goed op, hoewel ze wel een beetje het gevoel kreeg een erg slechte eigenaar te zijn. Nou ja, dat moet dan maar even...hoewel ik het ook wel flink heb genuanceerd. Het moet hier wel leuk blijven en wil mijn superlieve gastvrouw en collega ook niet afvallen of beledigen  natuurlijk. Dat is nergens voor nodig.

Wel meteen de tips gevolgd en een goede riem, wat speeltjes en beloningen gekocht. 😃

Dankzij de tips die ik van jullie en via app van andere honden-ervaringsdeskundigen heb gekregen ging het super goed met Choco. Het is een schatje. Ja, een beetje druk in het begin, maar ja, hij had het ook echt nodig. Lekker rennen, snuffelen en spelen.  De tips werkten super goed.

Kijk de filmpjes maar. Dan zie je zelf wat een schatje het is.

1. Annie:
    19 maart 2024
    Leuke foto,s. Je hebt in een paar dagen al aardig wat beleefd. Choco is zeker een schatje.
    Gr
  2. Kitty:
    19 maart 2024
    Echt een authentieke vakantie! Groetjes aan Aleli, ze heeft me pas geleden weer supersnel op weg geholpen met UBW. Mocht ze nog een keer hier naar NL komen bied ik me bij deze spontaan aan als gids voor een dagje Gorkum, Loevestein, Woudrichem en Biesbosch (ook voor jou haha), zo lief dat ze je uitnodigde! En een schat, die Choco, het gaat je goed af - met hond terug naar huis?? Of een soort Foster Parents Plan op afstand, waarbij Choco jou lieve brieven schrijft? Serieus, wat fijn voor het beestje, lekker spelen en rondrennen.
  3. Daniëlle:
    Leuk Kitty! Ik zal het tegen Aleli zeggen 😃
    En wat Choco betreft: als het kon zou ik hem direct meenemen en op cursus gaan. We zijn wel een match, lijkt het. Hoewel in een opwelling een hond (mee)nemen meestal ook geen goed idee is.

Maar het is niet eenvoudig vanuit de Filipijnen. Ik vrees dat ik 'm moet loslaten hierna. Met pijn in mijn hart, want ze hebben hier geen tijd en zin in hem.
  4. FRANK KALKHOVEN:
    Hallo Moppie,

Lekker bezig vandaag, klauteren en klimmen en water in, allemaal leuk, zeker met die temperatuur daar, en je ben goed bezig met Choco hoor, en wat een leuk hondje, en hij doet het al goed met jouw hoor, het is te hopen dat als je weg ben, dat ze het vol.houden met Choco,maar goed dan zie je het toch niet van dicht bij, nou spannend hoor allemaal, ben super benieuwd naar je foto's, nou tot de volgende episode weer van jouw, dikke knuffel 😉🥰
  5. Suzanne:
    20 maart 2024
    Hoi Daan, ik was zo benieuwd hoe het verder zou verlopen met choco wat fijn dat het zo goed is gegaan en wat een heerlijke dag zo in de ruige omgeving (zo klinkt het) en wat een heerlijke maaltijd! Leuk ook om met haar familie op te trekken!
  6. Emelie:
    20 maart 2024
    Ja Daan dat is Honden Liefde als je er mee bemet raakt gaat nooit meer over....maar als je Choco achter moet laten heeft hij/ zij wel een hele waardevolle ervaring gehad en misschien dat je gastvrouw ook het plezier van jou met Choco een invloed heeft ,hope so !! Trouwens je bent wel weer een Super Vrouw over keitjes en half door het water ...aan de hand van ha ha !!
  7. Daniëlle:
    20 maart 2024
    Ik hoop ook heel erg dat het iets heeft veranderd voor het beestje. Dat ik erom huilde heeft wel indruk gemaakt, merk ik.
    Maar of het echt om Choco is, dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Wat er over je gezegd wordt, dat is hier belangrijk. En dat iemand slecht over je praat, dat is erg, Dat is erger dan hoe het beestje het heeft.
    Dat blijkt ook uit de reactie toen ik zei dat ik overwoog om 'm te adopteren ze me vroeg om haar dat alsjeblieft niet aan te doen. 'Dan vind iedereen mij slecht.'
    Ze is wel met je eens dat hij er vaker uit moet.
    Maar er zit zoveel meer in dat beestje.
    Vanaf maandag heb ik weer 5 dagen met m. Daarna laat ik het los.
  8. Rudolphia:
    20 maart 2024
    Wat een geweldige ervaring weer zeg en zo jammer voor jou en Choco dat hij niet om de hoek woont want je hebt aan z'n hond een vriend voor het leven.
    Die vis kreeg ik even kippenvel van maar zal heerlijk smaken denk ik.
    Wel heel triest dat je rekening moet houden wat mensen om je heen van je denken, voor de adoptie van Choco kan het toch zo zijn dat je helemaal blij van hem werd en Aleli dat zo fijn vond en afstand van hem heeft gedaan.
    Maar ja laten we idd maar hopen dat er een andere tijd voor hem aanbreekt.
    Liefs Rudolphia

Jouw reactie