Retraite

23 juni 2022 - San José, Costa Rica

De PCR test gaf inderdaad een positieve uitslag.

Helaas mogen we de kamer onder geen beding uit. Dus ook niet elkaar opzoeken. Dat moeten we ook echt niet doen, want we moeten het personeel hier te vriend houden. Het zijn degenen die onze boodschappen moeten doen en eten regelen. 😊

De 29e mag ik er hopelijk weer uit. Misschien een dag later. Dat bepaalt de overheid. Op basis waarvan is een groot raadsel, want een hertest vindt niet plaats. Covid is hier ook een beetje business, lijkt het.

Even positief beredeneerd: de vlucht van Parijs naar Amsterdam is gecancelled. De rest van de groep gaat pas zondag naar huis. Ik maar 4 dagen later. Als alles dan wel voorspoedig verloopt.

En....Ik heb een balkon!! Super blij mee. 😁

En mijn buurvrouw op rechts is Assie (Astrid uit Capelle aan den ijssel) , medereiziger die 1 dag eerder hier terechtkwam. Zij heeft een raam. Als ze haar hoofd erdoor steekt kunnen we praten, als er niet te veel verkeersherrie is. 😂

1. Kitty:
    24 juni 2022
    Mooi positief benaderd, balkon ennraampraatgenoot zijn dan weer meevallers :-) Zen! En tip: doe elke dag wat yoga oefeningen, op internet is vast wel een les mills body balance les te vinden bijvoorbeeld.
  2. Serge:
    24 juni 2022
    Hi Daan, jeetje wat een toestand. Ik heb zelf altijd die angst gehad toen ik in de pandemie op en neer naar Spanje reisde tot aan de vaccinatie. Je hebt dus wel een redelijke hotelkamer, gelukkig met balkon. Ja dat wordt uitzitten dus. Het is niet anders maar voordat je het weet is het de 29e en ben je weer vrij. Hou je taai en pas goed op jezelf. Kus Ser.
  3. Emelie:
    24 juni 2022
    Ja goeie tip van Kitty wat beweging yoga en meditatie en je kan schrijven. Gelukkig met buurvrouw wat kletsen en verder op balkon het leven waarnemen daar ook wel weer bijzonder een soort stilstaan na al je belevenissen . Liefs Emelie
  4. FRANK KALKHOVEN:
    Hallo moppie,

Nou nou fijn om weer wat te horen al van jouw, en inderdaad gelukkig een balkon, waar je lekker op kan zitten even luchtje scheppen, en praatje maken met mijn dorpsgenoot Astrid 😉👍, het is best een lange zit daar, maar voor je het weet is het de 29ste moet je maar denken, en gelukkig kan jij goed alleen zijn, beetje lezen internet, praatje maken wat drinken en wat eten, en lekker op balkon mensen kijken, en dan maar hopen dat je ook de 29ste of de 30ste gelijk op het vliegtuig kan stappen naar Nederland, nou mop sterkte met alles, hoop dat je niet zieker word maar alleen beetje keelpijn, en misschien is dat ook al over ? Nou dikke knuffel weer van Jan en Frank 💋💋👍
  5. Jeannet:
    Heb je wifi?
  6. Rudolphia:
    24 juni 2022
    Gelijk weer positieve kant van een tegenslag 👍
    Wel fijn dat je raam / balkon gesprekken kan voeren.
    Het is een moment van bezinning wel verplicht maar misschien ook wel weer even lekker.
    Laat buiten het eten nog maar een cocktail aan slepen als dat lukt ☺️😉 hou je taai lieverd
  7. Judith:
    25 juni 2022
    🙈 Jemig Daan, dat is met recht een matig einde van een geweldige vakantie! Lees het nu pas toen ik ging lezen of je inmiddels weer op Nederlandse bodem bent. Dat is wel een beetje teveel tijd om alle ervaringen nog eens de revue te laten passeren, maar het eind is in zicht. Hou je taai!! Xx
  8. Suzanne:
    26 juni 2022
    Lieve Daan, wat fijn dat balkon en fijn dat je aanspraak hebt van je buurvrouw. Probeer de wel verdiende rust te pakken. En wat Rudolphia zegt gun jezelf wat extra’s, juist op dat balkon. Dat houdt de moed er in! Dikke knuffel 😘