Cahuita

6 juni 2022 - Cahuita National Park, Costa Rica

Vandaag om 8 uur vertrokken voor een ritje van netto 4 uur naar Cahuita, een dorpje aan de Caraïbische zee met duidelijk Jamaicaanse invloeden. Veel reggae en salsa muziek.

Met een wandeling hier begonnen en het is werkelijk prachtig! 2 minuten uit de bus en het natuurfestijn begint al. Capucijnaapjes, brulapen, wasbeertjes, leguanen een luiaard en mooie vlinders. Dan ben je nog maar een uurtje langs een makkelijk pad gelopen. En dat ook nog terwijl je de zee hoort ruisen, want die is 10 meter verderop en loopt paralel aan het woud.  Die combinatie is echt paradijselijk.

De lodge is ook erg leuk tussen de mooie planten en palmbomen. Ze houden hier alleen wel van harde muziek, maar goed...gelukkig geen hardrock. 😎😂

Wel blij dat ik oordoppen bij me heb.  Hahaha

Morgen als ontbijt flensjes met fruit 😁. Daarna gekozen voor een wandeling door Cahuita National Parc. José, onze chauffeur brengt de wandelaars naar de andere ingang van het park. Dan is het 9 kilometer terug lopen.

Ik kijk er naar uit!

Oh ennuh...van het regenseizoen nog weinig te merken. Stralend weer en een graad of 28.

Dus geen zorgen, het gaat hier hartstikke goed. 😎😁

1. Suzanne:
    6 juni 2022
    Wow wat ziet het er prachtig uit! Wat een heerlijke vibe en wat een bijzondere combubvan strand en woud. Geniet van de wandeling laat je verrassen door al het moois, neem het goed in je op en maak foto’s voor ons 😉
  2. Emelie:
    6 juni 2022
    Wat heerlijk om al dat moois te lezen en vooral de foto's en video te zien. Bij jou dus prachtig weer hier was en is heftige regen buien loodrecht naar beneden zo zie je maar....Geniet van de wandeling en lekker stilstaan en rondkijken....liefs Emelie
  3. Daniëlle:
    6 juni 2022
    Hoi Emelie, nog een aantal jaar dan heeft Nederland ook palmbomen met al die regen en opwarming. 😁
    Hier regent het vooral 's nachts dat is natuurlijk wel fijn, maar we gaan vast ook een keer buien krijgen overdag. Voorlopig is het nu ook weer droog geworden rond een uur of 6. 😎😀
  4. Kitty:
    6 juni 2022
    Alleen al die wandeling is je reis denk ik al waard, klinkt echt prachtig. En morgen weer zo eentje, kan me voorstellen dat je daar zin in hebt! Die wasbeertjes zijn wel boefjes, zo te zien. En wow, die aapjes!
  5. Daniëlle:
    6 juni 2022
    De wasbeertjes zijn inderdaad boefjes. Tijden de covid periode, toen het hier stil was, werden ze niet meer gezien bij de picknick tafels. Maar ze zijn weer volop terug. Ze schijnen zelfs in je tas te graaien, als je niet oppast.
  6. Serge:
    6 juni 2022
    Nou Daan, dat ziet er uit als het paradijs op aarde. Dan zijn de zorgen des levens ver weg als je daar bent. Ziet er erg relaxed uit allemaal. Goede keuze van je om naar Costa Rica te gaan. Have fun😊👍.
  7. Daniëlle:
    6 juni 2022
    Hé Ser, zou voor jou ook wat zijn hier. De enige zorg op dit moment is vroeg op 😎😊, maar ook dat gaat vanzelf tot nu toe. En de groepsreizen van tegenwoordig zijn echt relaxed. Alles wordt voor je geregeld en je kiest zelf wat je gaat doen. Dat splitst vanzelf op. En ligt je de hele dag in een hangmat of loop of eet je liever rustig alleen dan is het ook allemaal prima.
  8. FRANK KALKHOVEN:
    Hallo mop,
    het klink allemaal weer fantastisch, wel lekker vroege start 08.00 uur :) hoop dat je goed geslapen heb met die harde muziek, maar zoals je zei, gelukki oordopjes bij je haha, en wat een mooie route om te lopen daar, oerwoud en strand, wat een combinatie, en wat een indrukken krijg je tijdens zo'n wandeling zeg, en wat een leuke mooie foto's weer van al die beesten en naruurschoon, best ook wel pittig 9 kilometer zeg en dat met die temparaturen daar 28 graden, wel heerlijk, beter als de gehele dag regen, nou Mop, geniet er met elkaar daar van, en wij wachten weer je volgende ervaring af, veel plezier
  9. Judith:
    6 juni 2022
    Ziet er mooi uit zeg! Heerlijk zo door de natuur wandelen.
    Ook mooie plek om te slapen!
  10. Jeannet:
    6 juni 2022
    Schitterend en zo te zien ook leeftijdgenoten in je groep?
  11. Daniëlle:
    7 juni 2022
    Ja zeker. Alle leeftijden zijn vertegenwoordigd. En vooral ook rustige, bescheiden mensen allemaal. Die ook stilletjes genieten van de natuur ipv overal overheen tetteren. Daar hou ik van. Blij mee! 😊
  12. Serge:
    6 juni 2022
    Hi Daan, ja dat gevoel had ik ook wel qua bestemming. Ziet er allemaal prachtig uit en erg ontspannen. We hebben het er wel over als je terug bent. Veel plezier verder daar en hangmat ze😉.