Moe maar voldaan

7 juni 2022 - Cahuita National Park, Costa Rica

Vannacht heeft het flink geregend, maar vanaf 6 uur scheen de zon alweer. Het is hier een stuk warmer dan in San José dat op 1300 meter hoogte ligt.

Niet heel geweldig geslapen door de warmte, ondanks de ventilator. Vanavond des te beter, denk ik dan maar.

Die 9 km lopen in 30 graden en een deel over het strand was best pittig. Vooral omdat er zoveel te zien (en luisteren!) is dat de eerste 4,5 km vooral slenteren en foto's maken is.

Schreef ik nou gisteren dat een bewegende luiaard een zeldzaamheid is? 1 minuut van de lodge vandaan kwamen we er eentje tegen. Wat een schattig beestje is dat toch. Een vredelievende, rustige goedzak die een beetje aan blaadjes knabbelt. Vanaf nu mijn favoriete dier.

1. Kitty:
    7 juni 2022
    Wat een mooie tropische plaatjes toch weer! We willen ook nog een foto van een luiaard denk ik hoor. Op de foto beweegt ie sowieso niet trouwens :-) dus geen probleem. Waren er maar meer luiaards op de wereld, zocte horen.. enjoy en rustig aan met die hitte!
  2. Daniëlle:
    7 juni 2022
    Daarom heb ik me voorgenomen me (nog) vaker te gedragen als een luiaard. 🤣😎 Doe je mee, Kitty?
  3. Daniëlle:
    7 juni 2022
    @Kitty: die foto houd je te goed, staat op mijn camera. Je zult het met de video moeten doen. 😃
  4. Rudolphia:
    7 juni 2022
    Wat een prachtige natuur. Op het filmpje hoor je zoveel andere geluiden buiten de brulapen.
    Echt een moment om tot rust te komen en je hoofd leeg te maken.
    En ik sluit me aan wil ook graag een foto/ filmpje van een luipaard ;)
  5. Daniëlle:
    7 juni 2022
    Hoi Ru, ben je al weer thuis inmiddels? Goede reis gehad?
    Luipaarden zitten hier niet 😃. Of bedoel je een luiaard? Of een jaguar? ...zeg maar wat je wilt, dan ga ik op pad hahaha.
    Foto's van de luiaard zitten op mijn andere toestel, maar bij de video's zit een hele leuke luiaard.
  6. Emelie:
    7 juni 2022
    weer fantastisch die natuur de beelden de geluiden ik neem ze mee naar mijn Yoga les als focus.......
  7. Jeannet:
    7 juni 2022
    Heerlijk zo'n reisverhaal, en van die luiaard begrijp ik. Er gaat een filmpje op fb rond dat een luiaard die op de weg zit, door een man in de boom wordt gezet. De luiaard kijkt daarna om en steekt dan een pootje uit om hem te bedanken. Zó schattig!
  8. Kitty:
    7 juni 2022
    Ooooh ik had die video gemist, alleen de foto’s gezien. Krijg een goede indruk van hem/haar en inderdaad, goed rolmodel
  9. Daniëlle:
    7 juni 2022
    @Kitty: een schatje hè. We hebben m gauw met rust gelaten, want hij werd wel een beetje nerveus van ons.
  10. Rudolphia:
    7 juni 2022
    Ja we zijn weer thuis gister om 16.45 geland in regenachtig Nederland. Ja ik bedoel natuurlijk luiaard 😂😂.
    En nee zoek maar geen luipaard we willen je heel terug.
    Zo fijn mee te kijken met je!
  11. Judith:
    7 juni 2022
    Wat schattig die luiaard!
    Super leuk om dat allemaal in het wild te zien.
  12. Daniëlle:
    @Judith, echt leuke beestjes. 😀
  13. FRANK KALKHOVEN:
    7 juni 2022
    Hallo moppie daar zijn we weer, even je verhaal gelezen en foto's en filmpjes bekeken, wat een belevenis toch weer met zoveel natuurschoon om je heen, en wat betreft die luiaards, ik ben volgens Jan familie van ze 😉😅😅😅, kijk.je wel uit voor enge insecten die kunnen prikken of bijten daar,nou heb er weer van genoten, op naar het volgende avontuur, en ook lekker dat je samen met die dame even lekker uit de groep kon trekken, om samen lekker ergens te eten Top nou groetjes van Jan en Frank 👍🙋‍♂️
  14. Daniëlle:
    8 juni 2022
    @Frank: hahaha verbaast me niks dat Jan dat zegt. 😂 maar ook net zo lief als een luiaard, toch?! 😘