Daisetsuzan NP

29 mei 2019 - Daisetsuzan National Park, Japan

Na een zalig ontbijt bij de Delifrance en een mooie bustocht van 1,5 uur bergopwaarts naar Mount Asahidake. Daar is het 's nachts nog -4 en overdag tussen de 5 en 10 graden. Vanaf het eindpunt van de bus verder omhoog met de kabelbaan. Helaas begon het te regenen.  De groep die om 07:15 de bus hadden genomen waren met Geert-Jan mee de berg opgelopen (in plaats van de kabelbaan). Daar hebben ze 3 uur over gedaan. Glibberend door de sneeuw en regen. Bijna allemaal gepensioneerden, ik vind dat super knap! Heb dan ook wat filmpjes van vooral Rein en Mary gemaakt. Vooral Mary liep zo af te zien.

Ik hou zelf niet zo van sneeuw. Ben er voor de foto in gaan staan, maar verder niks gedaan daar. Had geen zin om in de regen te wandelen en glibberen. Maar ja, de locale bus ging pas om 4 uur terug. En verder niks te beleven daar. Ook geen gezellig restaurantje ofzo. Ben maar even op mezelf gaan zitten en beginnetje van een nieuw verhaal gemaakt. 😀 Ben blij dat ik de bus van 07:15 niet genomen heb!

Ik merk dat ik het wel een beetje welletjes vind. Heb niet veel puf meer om van alles te ondernemen. Morgen excursie naar 'bloemenvelden' sla ik ook over. Ze staan pas in juli/augustus echt  in bloei en ben pas nog in Lisse geweest. 😂

Ik ga vast wat souvenirs shoppen. Met oordoppen in! 😉

Vanavond trouwens een sappige, malse sirloin steak met taugé en rijst op. Dat zat rauw in een gietijzeren pannetje, waarin je het zelf kon bakken. Zie filmpje. Misschien wel het allerlekkerste tot nu toe. En met Emelie mooie gesprekken gevoerd. Ik ga weer tevreden naar bed. Morgen eind van de middag naar Sapporo. Daar heb ik de hele vrijdag om leuke dingen te kopen. En dan zaterdag op weg naar huis. Kijk ik ook best naar uit.

Mount Asahidake - Daisetsuzan NPMount AsahidakeZo is Mount Asahidake in de zomerIn het groen verder omhoog

1. FRANK KALKHOVEN:
    29 mei 2019
    Ja wijfie een globetrotter gaat niet altijd over rozen en stilte oorden maar zaterdag mag je weer lekker naar Lin Hoppa wat een feestje zal dat worden, maar je heb ook een super mooie reis gemaakt als ik het zeggen mag, en logisch dat je nu moe bent en alles een beetje gehad heb, maar in het vliegtuig kan je alles nog eend de revue laten passeren, en nog even genieten van wat Japan te bieden heb groetjes van de boy,s haha
  2. Daniëlle:
    29 mei 2019
    @Frank en Jan: ja het was zéker mooi. Heel blij dat ik dit gedaan heb. En zo'n blog is ook erg leuk. Bedankt voor jullie berichten lieverds. Xx
  3. Kitty:
    29 mei 2019
    Wat een uitersten - al met al een vermoeiende reis zo, ook door bussen en treinen en stadsdrukte. Maar je hebt echt wel heel veel gezien en nu Sapporo nog. Op zo’n steak trek je t wel tot zaterdag! Nog eigenaardigheden gespot? Of zijn ze intussen zo bekend dat ze niet meer opvallen haha. Aan de bloemenvelden van Lisse kan Japan vast niet tippen, eens!
  4. Rudolphia:
    29 mei 2019
    Brrr wat een kou inneens jij blij dat je tweede bus hebt genomen. Logische dat je het z'n beetje gehad hebt je hebt zoveel gezien en zoveel kilometers gemaakt. Straks als je thuis de foto's met Linda bekijkt en je verhalen komen beleef je het weer maar dan zonder irri piepende oversteek plaatsen. 😉 lekker dagje voor jezelf is ook erg fijn je hebt ook weer een flinke terug reis voor de boeg. Nog even en dan zit je weer gewoon aan de Hollandse pot! 😊
  5. Suzanne:
    29 mei 2019
    Wat een reis Daan en ik snap dat het dan ook ff klaar is. Van dat Lisse heb je overigens mooi gelijk in! Doe nog even jouw ding...tis jouw reis toch!!! 😽
  6. Jeannet:
    Fantastische reisverhalen! Ik geniet helemaal mee Daniëlle
  7. Coby Hoekstra:
    30 mei 2019
    Logisch dat je het na 2,5 week een beetje zat wordt en minder puf hebt om dingen te ondernemen. Je hebt ook al zoveel gedaan en gezien. En dat geglibber in de sneeuw zou ik ook totaal niet zien zitten. En ff lekker een beetje schrijven in je eentje is ook ontspanning. Vandaag en morgen nog even shoppen, lekker eten en rustig aan doen en dan zaterdag weer lekker naar huis. En dan heerlijk nagenieten van deze prachtige reis. En zo te lezen heb je tijdens deze reis ook weer hele fijne mensen leren kennen. Geniet nog van je laatste dagen.
  8. Daniëlle:
    30 mei 2019
    @Coby, bedankt en jij ook een hele fijne vakantie.