Nara & Fushima Inari

18 mei 2019 - Kioto, Japan

Wat een mooie dag was dit! Om 08:00 uur met de trein vertrokken naar Nara. Daar hadden we 4,5 uur de tijd voor onszelf om rustig rond te kijken. In het stadspark lopen 1200 tamme herten, het wemelt er van. Die lopen daar los rond, lang verhaal moet je maar eens opzoeken. Ik dacht er zo het mijne van van tevoren, maar het was super leuk!

Hertje bij NaraHertje bij Nara

Maar het hoofdspectakel van dat park in Nara is de prachtige oude houten tempel. Hij stamt oorspronkelijk uit de 8e eeuw, maar is een aantal keer afgebrand en in andere stijl weer opgebouwd. Binnen staat een enorme (16 meter hoge!) Bhoeda. Foto's heb ik met andere camera gemaakt. De sfeer van dat mooie rustige houten gebouw met die Bhoeda was heel indrukwekkend. Ik kreeg er echt een gevoel 'alles is ok' van. De houding van de Bhoeda (De rechterhand omhoog tot borsthoogte, met de handpalm naar buiten gericht. De linkerhand op de heup of knie, met de handpalm naar boven) blijkt 'zegening en geruststelling te betekenen'.  Ik heb het opgezocht, want wist het niet meer. Het klinkt vast gek, maar geruststellend voelde het werkelijk. Ik was er echt van onder de indruk. Heel bijzonder.

Tõdai-ji

Daarna lekker een poosje in het rustige bosrijke park gezeten. Tussen de  hertjes en schilpadjes.

Schildpadden in Nara Park

Om 14:00 me weer bij de groep gevoegd om terug naar de rand van Kioto te gaan naar  Fushima Inari. (= een schrijn/heiligdom) De pittige klim naar boven door de duizenden poorten gemaakt voor een mooi uitzicht over de stad.

Fushima Inari

Daarna gezellig een biertje gedronken en weer wat moois gegeten met Harry, Fabi, Rein en Mary.

Het was een top dag!

Nu nog even de Japanse spa in en morgen doorreizen naar Takayama.

En nog een aflevering van (eigen) aardigheden schrijven, want ik heb me nou toch dingen gezien...1 is echt hilarisch!!!

Maar nu eerst:

Japanse spa in het hotel

1. Rob:
    18 mei 2019
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
  2. Kitty:
    18 mei 2019
    Intetessant! En benieuwd naar het vervolg van (eigen)aardigheden. Genoten van je Japanse spa?
  3. Daniëlle:
    18 mei 2019
    Heerlijk die spa Kitty. Er was zelfs een deel van het bad met jets, voor een rugmassage. Hoe is tie daar? Fijn weekend!
  4. Rudolphia:
    18 mei 2019
    Wat een pracht foto's heb je weer voor ons. Die herten geweldig om door te lopen. Genieten hoor van die sfeer daar!
  5. Judith:
    18 mei 2019
    Mooi verhaal weer, en wat een gave kleding op de foto's!
  6. FRANK KALKHOVEN:
    18 mei 2019
    Weer genoten zo te lezen, en de Spa heb je gevonden denk ik, nou linda, daar is werk aan de winkel, dat word een sauna bouwen in de tuin, en jij loop daar rond als geisja haha, wat een mooie foto van dat stelletje, zeker een bruidspaartje , en het blijf mooi om.te.zien al.die indrukken van daar, moet Jan toch maar overhalen denk ik ?? Nou slaap.lekker en tot morgen 😍
  7. Suzanne:
    Heerlijk Daan! Die hertjes, de omgeving, wat een fijne groep ook ❤️
  8. Coby Hoekstra:
    19 mei 2019
    Oh wat een mooie ervaring lijkt me dat in die tempel met die geruststellende reuzen boeddha. En dat park ziet er ook prachtig uit. En dan nog lekker eten en een lekkere spa. Geen wonder der dat dit een topdag was.