Visegrad en Sarajevo, Bosnië en Herzegovina

21 juni 2023 - Sarajevo, Bosnië en Herzegovina

In Servië door de streek gereden waar veel frambozen vandaan komen. Servië neemt 20% van de wereldwijde frambozenteelt voor haar rekening.

Onderweg dan ook een heerlijke frambozensap gedronken die een stuk verderop niet meer te krijgen was.

Wat ook bijzonder was dat er in die streek allemaal mini begraafplaatsjes op eigen grond zijn. De naam van de streek kan ik niet meer vinden, maar het is in Centraal Servië tegen de Bosnische grens. De enige streek waar je zelf je familie mag begraven op jouw stuk grond. Dat is ontstaan uit angst dat men daar weg zou trekken, oftewel de grond zou verkopen aan 'vreemden'. Als je familie in je tuin ligt dan verkoop je de boel niet zo gauw. Heeft met de ligging te maken: tegen Bosnië aan.

Vandaag de grens overgestoken naar Bosnië en Herzegovina en via Visegrad (lees maar als je niet weet wat hier gebeurd is en het je interesse heeft) in de hoofdstad Sarajevo aangekomen.

Morgen een fietstour geboekt voor mezelf, ben erg benieuwd naar deze stad met vele gezichten. Ze hebben in ieder geval heerlijke stoofpotten, dat heb ik al geproeft

20230621_171634

IMG-20230620-WA0000

20230621_10042320230621_093035

1. Annie:
    21 juni 2023
    Mooie foto,s. Een gevarieerd gezelschap zo te zien. Morgen lekker op jezelf met de fiets?
    Geniet ervan. Lees met plezier je reisverslagen.
    Gr.
  2. FRANK KALKHOVEN:
    Hallo Mop,
    Zo jij heb weer een mooie dag beleefd, en gezond aan de frambozen gezeten, maar die stoofpot zag er ook wel lekker uit !, maar wat een hompen vlees zeg haha, en wat een gek idee om je familie leden te begraven in je eigen achter tuin, maar goed het is niet ander voor die mensen, en wat een gruwelijke gebeurtenis zeg in dat plaatsje Visegrad, maar zo hoor je nog eens wat, en jij kijk uit naar morgen lekker op de fiets rond toeren met gids, en veel zien en stoppen waar je wil :) nou Mop hoop dat je een redelijke fiets krijg hahaha, anders straks ook nog blaren op je kontje :)
  3. Daniëlle:
    Hahaha, heerlijk die reacties van jou Frank. 😃
  4. Kitty:
    21 juni 2023
    Geniet van je fietstocht morgen! We kijken weer uit naar je interessante observaties 👍🏻
  5. Daniëlle:
    21 juni 2023
    Bedank Kitty, ga ik doen 😃.
  6. FRANK KALKHOVEN:
    21 juni 2023
    hahahaha, dan heb je wat te lezen, en we blijven zo lekker in contact :) en als je lekker op je kamer zit kan je lekker als die reacties lezen van al je volgers :) dus je weet ik hou je in de gaten he !!! nou fijne zwoele avond nog, hier ook nog wel lekker, maar morgen weer hevige buien dus hoop dat jij zonder poncho lekker kan fietsen hahahaha
  7. Daniëlle:
    😘😘
  8. Rudolphia:
    22 juni 2023
    War een gruwelijke geschiedenis ik heb het gelezen. En dan nu weer dat hotel als kuuroord kippenvel.
    Die stoofpot zalig je ruikt de geuren bij wijze van spreken.
    Heerlijk op je fiets zelf op ontdekking zo fijn dat die mogelijkheid er is.
    Prachtige foto's het is een heel mooi maar nog steeds verdeelt land
    Wij leggen onze huisdieren in de tuin, moet ee toch niet aandenken de graven van ouders of voorouders in de tuin te hebben.
    Dan kan ik vrijdag dus niet mijn huis officiële verkopen 🥴
    Fijne dag weer lieverd