Ups en downs

17 juni 2022 - Vergel de Punta Mala, Costa Rica

Bedankt voor de steunende woorden, doet me goed 😊.

Ik kan natuurlijk alleen de mooie plaatjes delen, maar wil ook graag eerlijk zijn over wat er minder/lastig is. Ook omdat contact met jullie, hier of persoonlijk met sommigen van jullie, dan extra fijn is.

De ups en downs van gisteren:

Ups:

Gisterochtend zijn er 9 van de groep om 5 uur opgestaan voor quetzal te zien. Ze hebben 1,5 staan wachten in de regen. En daar was hij dan. Zelfs met de telescoop nog heel ver weg. Iedereen blij, zij hebben m gezien en wij heerlijk uitgeslapen en blij niet veel te hebben gemist. (Heb ik toch al nooit zo'n last van maar toch...Ik heb erg getwijfeld om te gaan deze keer 😄.)

Komt Sima om 10:15 aanrennen: 'quetzal, quetzal!! Kom, volg mij'.

Zat die vogel 20 meter van de lodge in een boom. Hartstikke dichtbij op een tak vol in zicht. Hahaha

De hihglight of the day. 😀😎

En aangekomen op een prachtige plek. Verblijf in een grote luxe safaritent aan een stromende rivier. Super mooi en rustgevend.

Downs:

Gisteren werd het even te veel, paniekaanvalletje op die hoogte door adem te kort. Heel eng.

En na 1 nacht weer tas inpakken, weer weg, weer de bus in, weer benauwde temperatuur, weer 20 anderen om je heen de hele dag. Het gevoel er niet uit te kunnen dat benauwde me ineens enorm. Dat zorgde voor wat lichte paniekaanvallen bij aankomst nieuwe bestemming. Door ademhalingsoefeningen controle weten te houden, maar het scheelde niet veel.  Marc had het opgemerkt en kwam even praten. Dat was heel attent en fijn. Ik heb meteen op de rem getrapt: niet mee uit eten en vandaag helemaal op mezelf terwijl de rest de bus in zit naar het strand. (er komen nog veel mooiere stranden aan komende dagen)

Ik heb 10 uur geslapen en voelde gewoon opluchting toen vanmorgen om 9 uur iedereen wegging. Heerlijk! Ik voel me alweer helderder in mijn hoofd. Ik heb weer meer 'grip', zeg maar.  😊

1. Suzanne:
    17 juni 2022
    Daan wat super goed gezorgd voor jezelf en dan komt de quatzal gewoon naar jou toe 😃. Je rust pakken is altijd fijn en het is gewoon een pittige reis veel beleving veel prikkels veel onderweg. Fijn ook dat je goed bent opgevangen. Blijf lekker voor jezelf kiezen en blijf doen wat goed voelt voor jou. Je doet het toch maar even zo’n grote reis maken 💪🏻 😘
  2. Kitty:
    17 juni 2022
    Goed van je!! Heerlijk, die excursie om de quetzal te zien en dat ie dan gratis en voor niks en vooral zonder enige moeite als kadootje bij die lodge zit, echt hahaha. Van de hoogte kun je je goed benauwd voelen dus je hebt er verder heel goed aan gedaan door even rustig aan te doen. Pluk de dag en het zit m in de kleine dingen, om maar een paar clichés erin te gooien :-)
  3. Judith:
    17 juni 2022
    Die ups zijn wel geweldig Daan👍🏻! Fijn dat je ook gelijk merkt dat het je goed doet om even niet mee te doen, goede keuze dus!
  4. Jeannet:
    17 juni 2022
    Fijn dat je steun kreeg en goed gereageerd. Een vakantie kan mooi en leuk zijn, maar jij bepaalt de invulling. Goed zo.
  5. FRANK KALKHOVEN:
    17 juni 2022
    Hallo moppie, fijn om te horen dat wat iedereen schrijft je helpt om door je dipje heen te komen 😉👍, maar snap het volkomen hoor, wij hebben zoals je weer ook veel verre reizen gemaakt, en 2 daarvan ook in een groep, maar daar word je ook behoorlijk vermoeid van weet ik nog, ik wilde ook steeds vriendelijk zijn en mee praten, maar soms kan je het niet meer ff opbrengen, en dan het ritme tijdverschil de warmte en regen en indrukken, alles bij elkaar heel veel, goed en fijn dat Marc het heeft gezien en aangevoeld, en lekker even met je geklets heeft, en nu weer lekker vooruit kijken, naar wat relaxte dagen, en doen waar je mee wil aan wil doen, en anders lekker de kroeg weer in , nou mop hoop dat je aan mijn geouwehoer weer wat heb, dus maak er een paar leuke dagen nog van, maar dat luk jouw wel toch 😉👍😅💝💋, ook namens Jan
  6. Emelie:
    17 juni 2022
    Goedzo Meissie je weet zelf zo goed wanneer het nodig is en goed voor je is om je terug te trekken en dan kan het weer stromen....fijn toch zo'n innerlijk alarm klokje !
  7. Rudolphia:
    17 juni 2022
    Goed te horen dat je een dag voor jezelf gepakt hebt, en zo mooi dat je die vogel hebt gezien als bonus van uitslapen en niet vet betalen om in de regen door een telescoop te turen! 😁
    Je doet het toch maar even in een groep op vakantie logische dat het af en toe benauwend werkt.
    Pak je momenten voor jezelf en geniet van de rust maar ook van de keuzes die jij maakt.
    😘😘
  8. Serge:
    18 juni 2022
    Ff rustig aan Daan, go with the flow. Denk maar aan onze reizen op dat andere geweldige continent waar ook niemand zich gek laat maken😊😉. Take care en pas goed op jezelf.