Tokyo

21 mei 2019 - Tokyo, Japan

Nou Coby, het berenbos heb ik overleefd. Nu Tokyo nog! Mijn hemel. De gids ging, na een busreis van 3,5 uur, naar het drukste kruispunt ter wereld. Daar doe je mij geen lol mee, dus daar heb ik hartelijk voor bedankt. Dan maar zelf op pad, even in de Shopping Mall hier onder, boven, tussen en om het hotel heen. Sjezus hoeveel shops wil je hebben en wat een pest herrie is het daar. Sorry voor mijn taalgebruik, maar daar word je gillend gek man!

Ik heb een geluidsopname, maar die kan ik helaas niet uploaden. 80 open Boetieks aan elkaar, allemaal andere muziek op. En niet zachtjes, nee keihard uptempo schreeuw herrie. Dussss....

En, als je denkt dat het niet erger kan: deze poezenmutsjes-automaat. Nóg uh...leuker (?) dan de vorige.

Als je denkt dat het niet gekker kan...

Maar ja; zet mij een week hier neer en ik ga ook dat soort dingen kopen. Het is dát of afgevoerd worden 😜😂

Onderweg hier naar toe wel een toffe stop gemaakt. Japanners gaan bij ons langs de kaasmakerij, wij gaan hier langs een wasabi-boerderij. Was echt wel tof. En een mooie omgeving vol met roofvogels en reigers (ook witte). En een mega (giftige) rups. Daar heb ik een mooi filmpje van. En de wasabi-burger was fantastisch!! Van de bladeren gemaakt in plaats van de wortel, dus niet zo scherp.

Het uitzicht hier in mijn kamer is ook gaaf op de 27e (van de 37, geloof ik).

Morgen met z'n tweetjes, met Emilie, naar een unieke expo Teamlab-planets. Dat is een soort psychedelische ervaring, lijkt het. Kunst waar je zelf helemaal onderdeel van wordt. Kijk voor de gein even op de site.

En daarna samen door naar de kookles bij Mayumi. Via de app Navitime Japan de metro route uitgezocht (werkt zelfde als Google maps). Die zet er zelfs bij in welke wagon je het beste kunt gaan zitten, zodat je de meest efficiënte looproute bij het overstappen hebt. Hahaha...ik hou daar van.

Overmorgen nog een groepsuitje. Even kijken of ik dan meega. En vrijdag weer een geheel vrij te besteden dag. Dan heb ik een fietstour met gids (en andere, onbekende toeristen) gereserveerd voor mezelf. Van 09:00 tot 15:00 uur. Scheelt mij een hoop uitzoeken en gekte hier. Blij mee!

Daarna laat ik wel weer eens van me horen.

Nu maar filmpje kijken hier, want de deur ga ik niet meer uit.

Nog een fijne, rustige dag jullie en tot laters.

Uitzicht hotelkamerUitzicht hotelkamerUitzicht hotelkamerUitzicht hotelkamer

X Daan

1. Kitty:
    21 mei 2019
    Leuk, je vierluik slaapkamerraam! Verder meen ik tussen de regels door te lezen dat (met name het shopgedeelte in) het hectische Tokyo jou niet erg kan bekoren. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk. Ik heb iig lekker rustig zitten lachen om je verslag. Enjoy Tokyo, en natuurlijk ook nog Majummie!!
  2. Daniëlle:
    21 mei 2019
    @Kitty, nee dat kan mij inderdaad niet zo bekoren. Dat heb je heel goed gelezen. Vind het leuk om eens gezien en gehoord te hebben, maar ik ben blij dat ik lekker ga koken en vrijdag fietsen met een gids.
  3. Rudolphia:
    21 mei 2019
    Ik dacht al dat het giga druk zou zijn in Tokyo. Zou er ook helemaal gek worden slks ik dat zo lees. De foto's die je gemaakt hebt zijn weer heel leuk. Je reis verslag spreekt voor zich. Heel veel plezier met koken en vrijdag je fietstocht. Xx
  4. FRANK KALKHOVEN:
    21 mei 2019
    Weer een super drukke dag voor jouw, en met namen Drukke haha, wat een ervaring met zoveel mensen in een stad op straat op verkeersplein e.d., maar die poezenmutsen machine geweldig haha, en die hotelkamer super zeg dat uitzicht, en nogl ekker na genieten van je burger hot hot , nee viel mee gelukkig, maar ook weer gezien, en dan morgen lekker kookles, nou veel plezier met koken en fietsen he slaap lekker en tot later 😍😘😗
  5. Suzanne:
    22 mei 2019
    Daan! Wat heb je dat goed geregeld, tof dat je je eigen plan trekt en op jouw manier deze stad gaat beleven en HOE, super gaaf. Heel erg benieuwd naar de teamlab-planet (dat ziet er gaaf uit!), de kookles (jaaaaa het is zover) en het fietsen. Enne koop nou gewoon zo’n poezenmutsje ...of twee....dan weten ze thuis ook dat je ze echt gemist heb 😻😽
  6. Daniëlle:
    22 mei 2019
    Okeee....Ik zal er één kopen. In Sapporo heb ik nog de hele dag om te shoppen
  7. Suzanne:
    Hahaha goed zo 😻
  8. Coby Hoekstra:
    23 mei 2019
    Zag dit verslag nu pas. Prachtig uitzicht zeg! En ik zou ook helemaal gek worden van die drukte. Maar in elke stad zijn geheid ook rustigere plekken, je moet ze alleen wel ff weten te vinden.