Eigen(aardigheden) 6

24 mei 2019 - Tokyo, Japan

Dit is fantastisch!

Parkeerplaats voor fietsen

Je fiets hoeft niet op slot. Die blijft gewoon staan, dat is al bijzonder.

Maar dit is een parkeerplaats voor fietsen, want hé...je bindt niet zomaar ergens je fiets aan een paal natuurlijk! Dan staat de stad zó vol. Je fiets moet op een parkeerplaats.

En nu komt het meest bijzondere: de eerste 2 uur is gratis, daarna moet je betalen.

Maar hoe weten ze dan dat je fiets er al 2 uur staat?

Doordat je hem, net als iedereen keurig in de daarvoor bestemde houder hebt gezet. In deze houder zit een timer. Deze timer gaat tellen zodra er een nieuwe fiets geplaatst wordt. En na 2 uur gaat de houder op slot. Dan komt er een stang doorheen. Eerst betalen-> dan halen. Geweldig systeem.

Maar het kan nog veel beter met een gerobotiseerde parkeergarage voor fietsen (zelf nog niet gezien), die jouw fiets voor je onder de grond opbergt:

1. Suzanne:
    Hahahaha dit vind ik zo leuk! Die eigenaardigheden ❤️👏🏻
  2. Rudolphia:
    24 mei 2019
    Top idee, zijn de straten helemaal netjes. 👍👍
  3. FRANK KALKHOVEN:
    24 mei 2019
    Top moeten ze in Rotjeknor ook invoeren zo,n fietsen stalling, hier struikel je over die dingen :)
  4. FRANK KALKHOVEN:
    ダニエルは、そこから別の素敵な時間を作る、ヤンとフランクからの大きな抱擁

ja laat dat maar eens vertalen !!!!!
  5. FRANK KALKHOVEN:
    はいダニエル、あなたは彼が強力であることを期待していなかったが、私はとにかく日本語で何かを言いたかった
  6. FRANK KALKHOVEN:
    はいダニエル、あなたは彼が強力であることを期待していなかったが、私はとにかく日本語で何かを言いたかった

groetjes Frank en Jan
  7. Kitty:
    24 mei 2019
    Heel eigenaardig en ook handig weer! Ook leuk je fietstour!! Zo’n grote boeddha hebben ze op veel plaatsen, groot groter grootst - ik vind t ook wel best intussen daarmee 🙃 Sterkte met je achillespees
  8. Coby Hoekstra:
    25 mei 2019
    Tof die fietsroute met gids. Was het niet lastig fietsen in zo'n drukke stad? Op stap met een gids is altijd fijn. Je komt dan zoveel meer te weten in korte tijd. Die drukte, onderweg er naartoe, en bij die Boeddha lijkt me ook minder. Aan de andere kant toch goed om ook een keer mee te maken. Het is nl wel zoals het er daar aan toegaat. Die fietsenstalling is een geweldig goed idee. 2 uur gratis en daarna stang erdoor en eerst betalen. Dat zou voor hier, ook geen gek idee zijn.
  9. Daniëlle:
    25 mei 2019
    @Coby, nou het ging verbazingwekkend goed dat fietsen. Op drukke wegen, over drukke trottoirs (dat mag daar, gek genoeg). Was een rap fietsje, waarmee je snelle moves kon maken.
  10. Corina:
    26 mei 2019
    Wat een idee die fietsenstalling zeg. Al moet ik zeggen dat ik in rotjeknor op de meent keurig fietsje gratis kon parkeren bij vriendelijk super Rotterdamse meneer. Wel ff op slot zetten wijffie zei hij. Verder pas ik er goed op en hele fijne dag verder. Ik als dorpse was positief verrast. Kijk laten we het er idd verder niet over hebben hoeveel zwerffietsen aan bomen vastgeketend ik later tegen kwam en hoeveelheid rotzooi op straat. Dus Japanees Habit kom graag overwaaien naar ons kikkerlandje.