Hakodate

25 mei 2019 - Hakodate, Japan

En dan zit je ineens in een plaats waar je serieus nog niet dood gevonden wil worden. Ja sorry hoor, maar het is hier lelijk, ongezellig en ze hebben enge zeedieren die ze heel serveren.

Moet er niet aan denken

Ik hou daar niet van! Deze zijn trouwens van plastic. Zoals alle gerechten in de vitrines, zodat je weet wat je krijgt. Hartstikke mooi gemaakt, maar ik krijg er de kriebels van.

Dan maar weer aan de sushi. Beetje saaie (alleen maar rauwe vis) sushi in dit geval. En een heerlijk vissoepje. De rauwe garnaal die ik uit moest zuigen voor de proteïne heb ik laten liggen. Noem het kinderachtig, vind ik zelf wel, maar ik kon me er écht niet overheen zetten. 😏

Rauwe garnaal om uit te zuigen (proteïne)

De visseneitjes dan weer wel. Ook een vies idee, maar het smaakte best (jaja...qua eten ben ik een sissi).

Morgen de top van de berg op met kabelbaan. Hopelijk is dat mooi, want verder vind ik er hier geen zak aan. Wegwezen hier!

Wel heerlijk gebadderd. De onsen is op de hoogste (13e) etage. Dat geeft wel een leuk uitzicht over de verlichte stad. En heerlijk in een massagestoel plaatsgenomen.

Morgen pas om 16:00 uur weg hier, waarom is mij een raadsel...

De Shinkansen (hogesnelheids-trein) zag er wel flitsend uit en ging met 312 km/uur (max is 350) als een speer, zonder dat je het merkt. Onder water, door tunnel, de oversteek naar het volgende eiland Hokkaido gemaakt. Naar Hakodate, de eerste plek waar Europeanen handel mochten drijven met Japan.

Ik zie op Google nog wel aardige plaatjes, morgen maar eens proberen te vinden, je moet wát als je om 10 uur moet uitchecken en pas om 16:00 uur vertrekt. Pff....

Shinkansen:

Shinkansen

Ze hebben hier wel leuke putdeksels. Vrolijke pijlinktvisjes, die er op je bord wat minder vrolijk bijliggen.

Putdeksel verzameling

Ik ga een poging doen om te slapen. Ik wil niet verder klagen, maar ook het bed is niks hier: erg hard.

Grrrrr....

Het spoor naar de volgende stad ligt langs de kust, hopelijk wordt dat morgen een mooie route.

We gaan van Hakodate naar Hikashi Muroran

Treinspoor langs de kust

Latersss

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kitty:
    25 mei 2019
    Japan in ups en downs - maar nog steeds: de compleet andere wereld Japan! Dat putdeksel maakt het al goed, toch? Bram zet die altijd op de foto als we ergens zijn, nooit begrepen maar als ik die Japanse zie, mwah ik begin het te snappen (-; Sinds ik eens gefrituurde sprinkhanen in sojasaus op heb, denk ik: alles is te eten dus grijp je kans. Met een kabelbaan een berg op kan niet fout gaan, dus net als die kabelbaan: koppie omhoog! Kan me trouwens voorstellen dat je zo midden in je vakantie en na het enerverende Tokyo gewoon even moe bent van alle indrukken. Dus duik de onsen en dat heerlijke harde bed in om weer wat energie te laden en weer open te staan voor alle nieuwe ervaringen. Zen! O ja, en wij trouwe lezers zijn weer erg benieuwd naar je volgende verslag!
  2. Shanna:
    25 mei 2019
    Oh jee dit is wel een duidelijke off-day...
    Maar was misschien ook niet veel dat had kunnen tippen aan de laatste dagen?
    Hoop echt voor je dat de komende dagen weer helemaal tof gaan zijn! 😗
    En eens met wat al gezegd is, nachtje goed slapen kan ook veel verschil maken. 😉
    Hoop dus dat slapen helemaal gelukt is en je weer onderweg gaat naar veel leukere plaatsen en dagen! 😙😙
  3. Suzanne:
    26 mei 2019
    Hè jammer Daan! Uiteindelijk gaat deze op in de gehele beleving moet je maar denken 😃