Higashi Muroran

26 mei 2019 - Muroran, Japan

Toen we vanmorgen op pad gingen vertelde Geert-jan de reden dat we langer dan nodig in Hakodate bleven. En die reden beviel ons geen van allen: in Higashi Muroran is niet veel te doen, dus daar willen we korter zijn. M.a.w. het kan nog erger!

Zojuist aangekomen en inderdaad: het kan veel erger. We zitten dus gewoon in het Botlek-gebied van Hokkaido! Maaike, een reisgenoot zei: nou we wilden natuur, dat heb je hier, maar je moet je raam niet open zetten...

Serieus: we zitten tussen de schoorsteenpijpen waar de vlammen op branden.

Waarom hier dan overnachten? Omdat het vanaf hier een uur (Ja, morgen wéér de trein in en hele dag op pad) is naar Lake Tõya. Hét meer van Hokkaido.

Nou, zal wel...er zijn gewoon hotels bij het meer!!!

Hm....Japan reis met natuur...nou, hier is het laatste nog niet over gezegd, denk ik. Maar goed we wachten het meer en het National Parc af.

De treinreis was af en toe wel erg mooi, maar er is aan de kust toch ook best wat in gebruik als industriegebied hoor. Zonde!

1. Suzanne:
    26 mei 2019
    En wat was die reden..? 😃
  2. Rudolphia:
    26 mei 2019
    Wat een tegenvaller, hoop dat je hotel dan in ieder geval iets van ontspanning te bieden heeft. Als groep kunnen jullie hier later nog wel op terug komen natuurlijk. Maar wie weet gaat er op je volgende deel weer veel goed gemaakt worden. Misschien voor nu een lekkere sauna!!
    😘😘
  3. Daniëlle:
    26 mei 2019
    @Suzanne: nou, dat we dan dus korter in de volgende plaats zijn. We moesten om 10 uur uitchecken, maar vertrokken pas om 16:00 uur. Als we eerder uit Hakodate waren vertrokken, waren we dus eerder in Higashi Muroran geweest. En 'dat willen we niet' zei Geert, 'want daar is niet veel.' Nog minder dan in Hakodate dus!
    Nou, dat blijkt! En er zijn gewoon hotels bij het meer...pff...
  4. Suzanne:
    Nou das dufffff zeg!

Overigens ben ik helemaal fan van dit reisloggen, ik ga het ook doen deze zomer, wat gaaf Daan dank je 😽
  5. Daniëlle:
    26 mei 2019
    Leuk, dan ga ik jou ook volgen!
    Het is echt fijn, dan lijkt iedereen hartstikke dichtbij.
  6. Suzanne:
    26 mei 2019
    En het is zo leuk om te volgen...en een album achteraf met al je avonturen! Top maar voor nu lekker genieten!
  7. Kitty:
    26 mei 2019
    Ja dat klinkt niet echt als Japan met natuur nee (en voor Pernisbeleving had je niet zo lang hoeven te reizen!) 🙁. Die afstanden binnen Japan zijn trouwens groter dan ik dacht. Hopelijk gauw weer wat groens en ontspannends, te beginnen met dat meer!
  8. FRANK KALKHOVEN:
    26 mei 2019
    Wat klote daan, maar na een klote dag kom weer een mooie haha, wij vrolijke je wel op.🤣🤣, heb je mijn Japans nog.gelezen, en ook ik heb een reisblog aangemaakt voor onze maand trip dwars door Spanje met auto lachen 🤣🤣, nou veel.plezier bij het meer van Lochness dan maar 🤣🤣🤣😃😃
  9. Daniëlle:
    26 mei 2019
    😂😂😘 ik word blij van jullie!!!
  10. Coby Hoekstra:
    26 mei 2019
    Balen zeg deze stad en die van gisteren. Maar dat meer zal vast weer heel bijzonder zijn. Maar wel een rare keuze om de reis zo in te delen, terwijl er aan het meer ook hotels zijn. Zal wel een centenkwestie zijn vermoed ik. Maar verder vind ik je reisverslag echt heel leuk.