(Eigen)aardigheden

14 mei 2019 - Osaka, Japan

Ik dacht: één Japanse eigenaardigheid per dag is leuk. 😂 Nu na 1 volle dag in Osaka voel ik een serieuze speciale rubriek opkomen.

Hier zijn er nog een paar:

->Paraplu-stalling (van boven af gefotografeerd)

Natte paraplu's wil men niet in het restaurant hebben. Dus die kun je buiten in een rek plaatsen. Jouw pluutje staat veilig tegen diefstal, want er zit een slot op de houder waar je je plu inzet.

Paraplu-stalling

-> Plastic menu voorbeelden in vitrine van restaurants

Er gaan geruchten dat deze er zijn omdat Japans zelfs voor Japanners t/m de middelbare school lastig te lezen en schrijven is. Of dat de échte reden is weet ik niet, maar super handig is het wel. Foto maken van wat je wilt en binnen laten zien. Die voedsel replica's schijnen een wereldwijde business op zichzelf te zijn geworden.

Menu voorbeelden van plastic

Dit is dus allemaal van plastic gemaakt.

1. Shanna:
    14 mei 2019
    Je zou er zo je tanden in willen zetten!
    Mooi gemaakt en kan me voorstellen dat daar vraag naar is.
    Heb je daar ook zelf gegeten of was het een voorbeeld van een willekeurige eetgelegenheid?
  2. Rudolphia:
    14 mei 2019
    Zien er zeker goed uit die maaltijden en je weet wat je te wachten staat.

Die paraplu's 😂😂 nu maar niet vergeten hem uit de kluis te halen. Die natte dingen zijn idd altijd erg vervelend. Heerlijk je verhalen, en dat je schrijven kan weten we maar nu mogen we er dagelijks van meegenieten!

Veel plezier in de metro ;)
  3. Kitty:
    14 mei 2019
    Wat is de wereld toch eigenaardig inderdaad! Behalve wij dan he, en onze gewoonten, totäál niet raar ;-). Zat gister in een restaurant waar ineens keihard Fijne Verjaardag Voor Jou werd ingestart en bijna iedereen klapte mee haha. Echt bijzonder, die plu’s en plastic voedselreplica’s! Wat systematisch ook allemaal!
  4. Judith:
    15 mei 2019
    Hoi Daan, eens even kijken of Daan al de eerste belevenissen heeft gemeld dacht ik! Ik moest al serieus inhalen:) Heel erg leuk, de verhalen en de foto's, dan zijn we er ook een beetje bij. Wat super relaxed ook, dat je steeds lekker zelf de keuze maakt of je aansluit of niet. Wij gaan dit weekend Ono met een bezoek vereren Daan, want oh dat Japanse eten. Heb je daar al verschillende bieren geproefd ook? Haha, over bier gesproken.....het is hier nog geen 10.00 uur. Ik ga nog maar even serieus 'typen'. Benieuwd naar je volgende ervaringen. X Judith
  5. Marieke:
    16 mei 2019
    Zo leuk al je ervaringen te lezen!
  6. Coby Hoekstra:
    17 mei 2019
    Goed idee om die eigenaardigheden te benoemen en te laten zien. En het is maar wat je eigenaardig vindt. Deze 2 voorbeelden vind ik best heel praktisch.